postheadericon Przewodnik

BRZUCH

Pamiętaj, że tylko prawidłowy trening jest naprawdę efektywny. Często mięśnie brzucha tzw.: brzuszki są wykonywane w sposób zły i może się zdarzyć, że zrobisz pięćset brzuszków i sforsujesz tylko odcinek szyjny kręgosłupa, a mięśnie brzucha właściwie nie odczuwają wysiłku. Wy faceci wykonujecie je jako zło konieczne. My kobiety oczekując szybko efektów zapominamy, że mięśnie brzucha stabilizują naszą postawę, odciążają kręgosłup i pozwalają utrzymać równowagę.

 

LUSTRA

Ja o lustrach… pewnie powiecie jak to baba. Ale mam nieodpartą chęć zwrócenia wam uwagi, że jednym z najczęściej popełnianych błędów na treningach jest to, że pod żadnym pozorem nie możemy odwracać głowy i ignorować swego odbicia w lustrze.

Lustra są po to, żeby kontrolować czy ćwiczenie jest wykonywane prawidłowo, bowiem tylko prawidłowy trening jest naprawdę efektywny.

 

 

 

 

                                                         BARKI

 

 

Dla mnie jako kobiety dobrze rozwinięte barki optycznie zwężają talię. Nie powiem, że nie istotne też jest, że mięśnie te pozwalają nam podnosić, zdejmować i przekładać przedmioty.

Mięśnie i stawy obręczy barkowej wykorzystywane są przy większości wykorzystywanych przez człowieka czynności i mają wpływ na to jak Wy faceci wyglądacie w garniturze. To właśnie w obręczy barkowej znajdują się mięśnie naramienne, które w momencie, kiedy są doskonale rozwinięte sprawią, że wasze marynarki, bluzki i koszule lepiej leżą.

                                                                           NOGI

 

 

I tu chyba wszyscy ćwiczący faceci spodziewają się mojego komentarza, bowiem dla was mięśnie te często są kompletnie zapomniane, albo przekonujecie mnie, że nie są dla was priorytetem. Ale facet o rozwiniętej klatce i plecach na kurzych nóżkach wygląda śmiesznie. Razi mnie to nie tylko jako sędzinę w kulturystyce, ale jako kobietę.

Zatem przypominam wam, że kończyny dolne też macie i składają się one z bioder pośladków, ud, podudzi i stóp. Ja wiem, że trening nóg jest szczególnie trudny ze względu na fizjologię organizmu człowieka, bowiem krew intensywnie spływa do kończyn dolnych, przez co możemy odczuwać osłabienie. My uwielbiamy na siłowni przywodziciel uda, odwodziciel, ćwiczenia i maszyny na mięśnie pośladkowe czworogłowe uda.

 

 

                                                       BICEPS, TRICEPS & RAMIONA

Biceps to jakiś taki wydawać by się mogło typowo „męski” mięsień. Jak tak sobie obserwuje was z boku to widzę, że każdemu przynajmniej kilka razy zdarzyło się porównywać bicepsy z kolegą lub mierzyć ich obwód.

Tak naprawdę biceps (dwugłowy ramienia) to stosunkowo mały mięsień znajdujący się z przodu ramienia, który odpowiada za zginanie w stawie łokciowym i odwracanie przedramienia. Wy napinacie go nawet trzymając kierownice samochodu. A czasami mam wrażenie, że wasze koszulki bez rękawów są tylko po to, aby go zaprezentować. (A my się wciąż nabieramy na te wasze bicepsy)

 

 

 

.

My kobiety chciałybyśmy, aby ten mięsień(trójgłowy ramienia) miał zastosowanie w typowo domowych pracach, bowiem to właśnie on bierze w podporach, odepchnięciach oraz w sytuacjach, kiedy chcemy wcisnąć, docisnąć lub włożyć dany przedmiot.

Dla faceta postrzegany jest jako mięsień który w największej mierze odpowiada z wielkości ramienia, a to dla was najważniejsze, stanowi przecież aż 2/3 obwodu.

                          PLECY I GRZBIET

Tu muszę się przyznać, że to my kobiety często zapominamy o tym, aby rozwijać te mięśnie. Tak jakbyśmy nie pamiętały, że te powierzchniowe odpowiadają za mechanizmy kończyn górnych, a głębokie stabilizują nasze ciało. Kojarzą się nam kobietom bardziej z rehabilitacją lub gimnastyką korekcyjną.

 

 

 

 

 

.

                                                       KLATKA PIERSIOWA

I tu was nie oszczędzę. To hit przedwakacyjny, ale i nie tylko. Przed wakacjami, kiedy to wizja plaży, rozebrania się jest coraz bliższa, to cóż może być dla faceta priorytetem jak nie dobrze zbudowany tors. W moim przekonaniu mięśnie klatki piersiowej i bicepsa to często wasze być albo nie być. My bardziej dbamy, aby je wzmocnić i utrzymać w dobrej kondycji.

 

 

WOLNE CIĘŻARY

                                                       Pomyłkom, która mnie razi u was mężczyzn to zły dobór obciążeń„Mierz siły na zamiary!”. Nie narzucajcie sobie wielkiej liczby powtórzeń jednego ćwiczenia. Nie dźwigaj również ciężarów jeśli nie jesteś pewien swoich możliwości. To zwyczajnie niebezpieczne. Dlatego my kobiety tego nie robimy. Wy, faceci, w momencie, kiedy widzicie nas w drugim końcu sali, jesteście w stanie nawet narazić się na kontuzje.

   

Trening Cardio inaczej trening wytrzymałościowy lub tlenowy, jest najczęściej polecanym wysiłkiem dla osób odchudzających się.

Może być stosowany praktycznie przez wszystkich, bez względu na wiek, płeć i poziom wydolności fizycznej. To doskonały sposób na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej , dotlenienie organizmu czy tez zwiększenie wydajności pracy serca i płuc. Trening Cardio to ogólnie rzecz ujmując trening odbywający się na umiarkowanej intensywności przez stosunkowo długi czas.

Aby Trening Cardio przyniósł oczekiwane efekty w postaci spalania tkanki tłuszczowej i poprawy zdrowia powinien być wykonywany minimum trzy razy w tygodniu powyżej 30 minut. W miarę zwiększania poziomu wytrenowania powinno się wydłużać trening lub nieco zwiększyć jego intensywność. To niezwykle skuteczna broń w walce z nadwagą i chorobami cywilizacyjnymi takimi jak nadmierny stres, nadciśnienie, czy cukrzyca.

 

Elżbieta Zarębska